Ikut AiTotYati

19.8.09

25 Syawal 1426 @ 27 November 2005

itu adalah tarikh kami bernikah. ikut tahun hijrah ini adalah raya yang ke-4 sambut bersama suami. bermakna aku kena harus bersedia mental fizikal dengan soalan-soalan yang bakal menyucuk jiwa hati jantung aku. soalan-soalan:

1. bila lagi nak ada?
2. jangan tunggu lama-lama.
3. ko ni tak teringin ke nak beranak?
4. mana anaknya?
5. berapa lama kahwin? takde lagi?

selalu aku jawab, "belum rezeki lagi" atau pun aku senyum simpul aje.

raya tahun ini aku nak jawab macam ni:
"ikutkan hati sekarang ni juga saya rasa nak bersalin............ bersalin bajulah"

aci tak?

4 comments:

  1. tak aci

    jawab macam ni
    'kalau terer doakan utk saya, saya nak sekarang' hahha

    saya gurau.

    ReplyDelete
  2. dulu ada kawan pija. maybe byk sgt org tanya "bila nak kawin". jwpn dia.. dia buat2 tgk jam sambil ckp.. "aaa.. kejap lagi ni. lebih kurang jam5 gitu. jemputla ke rumah"

    ckp je ngan dorang "jgn risau. kalau da ada isi.. mesti bgtau korang punya. korang asyik ulang2 tanya ni mesti takut ketinggalan kan?"

    ReplyDelete
  3. salam.
    ~irtiyah & pijaberry, ya jawapan itu cantik menarik tertarik kau memamng debom.

    kadang-kadang saya jawab, "jangan risau. kalau ada nanti saya akan buat press conference. hehehehe"

    ReplyDelete
  4. hahaha... good answer.. :) saya pun tgh pikir apa nk jawab bila sedara mara tanya dah ada isi ker belum...
    oohhhh.... kena melatih hati supaya lebih besar... :p

    ReplyDelete