Ikut AiTotYati

3.1.09

Mesyuarat guru bil 1/2009

semalam metg guru stat kul 3pm tp aku sampe kul sek awal kul 2.15pm gitu.. aku ingtkan akulah plg awl tp ade 4org cikgu lagi awal..so aku org ke5 lah!!!

so aku trs set up lptp aku n lcd kt bilik msyuarat 1..aku nmpk ade speaker kt ctu so aku tak kuarkan lah speaker n extension plug aku.. trs je guna... bila aku nk sambung externl hdisk dgn lptp br aku prsn beg spekr aku dlm mkml siber sbb aku letk kt ctu ms aku sampe.. so aku kuar jap nk amik hdisk aku tapi bile aku msk sml ke blk meetg rame gile cikgu2 kerumun kt lptp aku.. aiseh aku br nk set up presentation aku... rupa2nya gpk n ketua bidang pn kena present keje depa... (mcm ank aym msg2 berebut nk copy file kt lptp aku- aiseh dahle main cucuk je pendrive tu.. blk nk kena scan semula lptp nih-lembab smcm je) hahaha bgs pengetua aku dh kurg bercakp skrg.. die byk menggerakkn org2 bwhn die... so tanpa berlengah pn mtg dimulakan tanpa aku sempat test speakr tu..ok atau tak...

dlm meetg, aku adalh agenda yg ke8 out of 11. so dah sume org bg taklimat tibalah masa aku present.. ms aku present aku tak pake mic pn.. sbb suara aku mmg cikgu2 dah tau suara aku mcm halilintar.. mmg senyap gile bilik meetg ms aku present... tp yg wat aku ralat ialah speaker yg aku tak sempat test tu tak berfungsi dgn baik.. even volume dh maximum pn suara mcm ciput je.. arghhh tensen... aku rasa ralat sgt...tapi the best part, ms dh hbs presnt tu tepuknyg aku terima sgtle gemuruh.. siap pengetua suh tepuk 2kali.. bukan ape.. atleast aku dh berjaya harumkan nama sek sbb thn lps byk sgt kes yg memburukkan nama sek... yg masuk paper... yg pengrh turun.. mcm2lah... sekurg2nya aku dh buktikan pd masyarakt sek kami bukan begitu... tmbhn lak aku dh promosikan sek teknik ms aku hadiri persidangan malaysia-thailand thn lps..so aku hrp sgt aku dpt tingktkan lagi prestasi aku thn ni..(markah SKT aku thn ni ialah 91.7%-alhamdulillah-nk jd guru cemerlang mesti markah tinggi)

ok ini adalah list keje aku utk thn ni yg wujud dlm takwim:

1.target utk laman web sek mesti dpt Johan zon
2. guru Applied Science tingktn 5Auto(sume boys), 5BB(half boys) and 5 KFL (sume boys) n
4ENK1- pergh masak gua...
3. setiausaha panitia applied science
4. jawatankuasa pengurusan & penyelenggaraan laman web sek.
5. jawatankuasa ICT & pengkomputeran sek
6. tayangan presentasi sesi taklimat sekolah (aku kena bgnkan presentation baru sbb cikgu yg
handle dh pindah angkut sekali yg lama)
7. guru SMS (short messaging system) sekolah
8. jawatankuasa pengurusan makmal-makmal komputer sekolah - aku pegang makmal Cyber
9. j/kuasa pusat sumber - biasalah utk makmal Cyber
10. guru penasihat kelab Cyber- dh kata guru cyber kenalah jd guru penasihat!
11. guru kuiz perdana-sasaran tpt ke3 thn ni
12. guru bertugas mingguan dr 13april hingga 17april
13. guru data SMM (sistem maklumat murid) sekolah

so kesimpuln yg aku dpt buat.. aku bersyukur sbb takyah jd guru tgktn.. nk kena fokus pd ICT ni byk nih.. n aku dh tak jd guru kadet polis (alhamdulillah) so kena serahkn uniform kpd guru baru die lah... btw ramai guru baru kt sek aku.. yg fresh graduate ade yg tukar dr sek lain pn ade.. ade tu wife die pindah ke cni maka bertambahlah psgn suami isteri yg mengajr kt sek aku ni... aku dgn hubby aku mmg tak boleh le sbb die sek ren aku sek men... bgs gak die bukan dlm daerah yg sama dgn aku.. aku daerah melaka tgh die daerah alor gajah nun..hehheheh... tak berkembangle otak klu sama..hehehhehe... tak sabar nk mula mengajar.. nk berhadapan dgn pljr2 aku yg manja tapi nakal tuh (tk padan jantan!!)

0 komen terulung:

Post a Comment