Ikut AiTotYati

21.1.09

Hatimu milik siapa?

Pernah dengar tajuk novel tu? Tu adalah novel karya Dr. H.M. Tuah. aku mmg biasa dgr cerita mengenai Andalusia yg taknak berkhwn krn cintakan lelaki lain ttp hr ni aku dh dgr sendiri dr org yg mengalaminya. Andalusia ini sanggup membujang selama 15thn krn masih setia dgn 1st love nyer. Aku pn heran napelah sanggup sia-siakn 15thn die tu? Sanggup tunggu suami org tuh. Alahai jumpa lak sembunyi2. Tak kasihankah Andalusia itu dgn isteri org itu? Anak2nyer? Kenapa sanggup die buat begitu? Yg si lelaki lak.. kenapa sanggup menduakan isterinya? Tak kasihankah dgn isteri yg dah byk berkorban utknye? Yg lahirkn zuriatnyer? Sampai hati die layan perempuan lain. Kalau die tahu hukum agama aku rasa pasti die tak akan wat camni. Kenapa mesti mencari hiburan di luar sedangkan keluarga bahagia menanti di rumah? Ape pengakhiran Andalusia ini? Bak kata Andalusia ini, dia redha if ditakdirkn jadi isteri no2. Ish, dasat btl penangan cinta. Bukan takde org bujang cucuk jarum tp die kata mmg hatinya akn rasa bersalah if bercinta dgn org lain. Andalusia kata die dah wat istikharah tp asik muka laki org tu juga. Hmm… aku no komen. Hati n perasaan mmg sukar ditafsirkan. Hanya org yg mengalaminya je akn phm. Ape2 pun aku doakn yg terbaik utk Andalusia agar jumpa jodoh yg terbaik.

0 komen terulung:

Post a Comment