Ikut AiTotYati

16.1.09

baru jd pengawas

pagi tadi ms pljr2 calon pengawas line up kt luar dewan.. aku perasan sorg girl ni sibuk laaa dok kancing bukak blazer dia, betulkan tudunglah... tgk kasutlah.. mcm serba tak kena... padahal masa tu dok nyanyi lagu negaraku n lagu melaka... patut awak tu pengawas kenalah bg contoh yg baik... that girl is kind of lawa jugaklah kot.. so aku lps je hbs nyanyi lagu aku dekati die.. aku tanya kot2 ade yg tak kena ke...
"baju ni panaslah cikgu.. tak selesa.. rimas", budak tu kata
"itulah pengorbanan awak yg pertama, jd pengawas kenalah suffer... mana blh nk selesa je... ni baru skit byk lagi tugas menanti awk lps ni," aku bg peransang.
"ala cikgu ni poyo," budk tu kata dgn muka sombong n nada belagak giler.
dlm hati aku kata budak ni kurg ajar.. mentang2 depa budak aliran teknikal nk belagak dgn cikgu akademik... br form5 dh mcm cipan... huh

aku mls nk layan n aku blah je.. mmg aku dgr ade kwn2 die tanya kt dia nape die jwb mcm tu... heh melambak lagi student aku... perbezaan yg paling ketara kt sekolah aku ni ialah pelajr aliran vokasional wpun depa tak pandai mana tp depa tak segan nk bg salam kt cikgu if jumpa kt mana2... tp if budak teknik mati hidup blk pn wat dunno je...tu br sek teknik.. if masuk mrsm mcm manalh yer? aku pn dulu budak mrsm jasin... antara top 3 mrsm in msia... tp gua rilex je beb.. takdelah nk belagak tak tentu psl.. tp klu nk ingt mmg kelako sbb ms spm aku telah mencacatkn result sejarah mrsm.. subjek sejarah gua dlm 4 beb.. satu2nya makhluk yg dpt 4.. org lain sume 1 n 2.. wakakakaka..

ok berbalik pd aktvt hr nih.. lps hbs perhimpunan trs naik siberlab... wrap hadiah tp tetiba kakbib tepn suh mkn jamuan.. aku apel gi trn le kt bilik vip tuh..ingt senang ke nk mkn kt ctu..hehheh.. then trs kemas2 ape yg patut n naik cybelab hbskn keje... kul 9.30am meetg panitia... hbs kul 11pm.. so aku naik blk kt cyberlab nk wat minit mesyuarat.. tp lain yg aku wat.. siapkn keje buku ringkasan le... tulis nama le.. apele... aiseh perancgn strategik kelab tak wat lagi.. nk anto kamis.. ade2 je... data smm aku blm stat wat lagi.. nantilah print borg n suh pengws he ronda kelas.. mls aku nk naik sampe tgkt 4 tuh... mau kang kaki aku krem..

blk umh trs je msk lunch... hubby blk mejid mkn n die kuar blk... aku on msi konon2 nk wat slide tp ntah bile ntah tetido.. bgn 5.30pm prepare lak dinner... then mkn siap2 tunggu maghrib...

kul 8.30pm budak2 tusen dtg... sambil tusen sambil menaip..hahahhahah...
oklah nk tido dah...tatata

0 komen terulung:

Post a Comment