Ikut AiTotYati

5.1.09

1st day at school

pg tadi aku bgn awl kul 5.30am sbb nk wat bfast mee goreng utk hubby aku. pergh awal gile.. tataulah sok pg blh ke tak bgn awal gitu sbb mlm ni sure kul 11pm br tido (tusen dh stat blk).

so pg td lps hubby g sekolah kul 6.35am aku pn kemas le ape2 yg patut. jarak sek aku dgn umah dekat je lbh kurg 15min. so blh kuar 7am. tp pg tadi kena kuar awal skit sbb ade assembly..maklum 1st day 1st week kenalah ade assembly. on the way tu byklah kete.. aiseh napelah byk bebenor... masa nk belok kt jln kilang mamee tu aku nampk deretan kereta nk membelok masuk ke sk ayer keroh.. tu die pjg gile line...

ape aku wat kt sek hr ni? ms nk g assembly tu bertembung dgn ramai guru. sume pn panggil aku 'pixar'. aiseh dh melekat nama tuh. maklumlah hr tuh aku present kajian tindkan kt bilik mesyuarat psl tv_pixar

masa assembly tu aku kena ddk dgn si tikam belakang... tak best betulllah.. ingtkn die dh tukar panitia takdele ddk row aku tp kedudukan seat tak berubah.. tensen je aku sbb kena lyn die bercakap... sibuk tunjuk jadual die kt aku.. alemak aiii kecoh giler.. aku pn 20 waktu gak.. yg kecoh tu psl die kena stayback til 5pm utk hr isnin n selasa... kecoh giler.. padanlah muk !awakkn engineer kenalah ajo BB tu.. carik psl dgn ahli2 panitia kami akibtnye ko kena buang.. tu psl aku panggil die si tikam belakang... die ni depan baik tp belakang mmg jahanmle die tikam hbs... ade satu part tu die mengeluh psl takut nk drive.. so aku pn balas cam gini, " ala akak tarik jelah myVi akak tu... takyah drive.. gerenti akak selamat," hahahhah padan muka die sbb mmg kelat muka die..hahahah...

lps hbs assembly aku trs tuju makmal siber aku ler.. cabut notis2 yg tak berkaitan. tunggu kakfaezah tak naik2. naik lak akak2 yg lain. aku dh agak dah if depa nk cari ketenangn nk wat keje mesti naik mamal cyber. selain makmal tu sejuk n nyaman.. tpt aku ni juga aman damai makmur. aku pn trs le menyiapkan buku ringkasan aku. balut dgn plastik n susun fail2. kertas2 tak perlu aku buang... alih2 dh kul 11.20am. aku pn trs menuju ke makmal sains. sbb si tikam belakang dah takde aku pn minta nk ddk dekat dgn pintu kuar bilik guru sains.. senang skt nk kuar masuk n letak brg... pljr2 lak hr ni ramai yg kemas bengkel.. so kenalah tunggu jap budak2 ni naik.. so hr ni ape aku wat.. aku tak ngajo lagi tp aku bg kertas exam last year kt depa.. suh salin jwpn yg betul.. so utk sok aku kenalah prepare...

alih2 jam dh 2.20pm.. konpiuslah blk kul brp? dulu 2.40pm tp now dh 3.20pm. so td ramailah yg tak blk lagi until guru jadual waktu letak jadual kt notis board.. oic... isnin n kamis blk 2.40pm, selasa rabu blk 3.20 pm.. jumaat biasalah 12.00pm... so setakat ni koku blm stat lagi dptlah aku blk 2.40pm... if koku dh stat kenalah blk kul 5pm... latihn umah sukan hr jumaat kul 3pm..

blk umah perut lapo gile so aku pn panaskn mee grg pagi td mkn dgn hubby aku... hubby dh sampe umah awal skit... die blk 1.40pm.. tp sampe umah kul 2lebih gak sbb die jauh...

jadi itulah cerita aku pd hr nih... nk wat ppoint tuk esok nih... tata

0 komen terulung:

Post a Comment