Ikut AiTotYati

21.1.09

apabila orang bertanya

apabila org bertanya kenapa n bagaimana aku boleh end up di melaka, aku hanya tersenyum. bukan taknak jwb atau takde jwpn cuma if aku nk cerita pjg sgt.. boleh wat hikayat seribu satu mlm.

apabila org bertanya bagaimana sakit aku, aku hanya tersenyum juga. bukan tidak sakit atau telah sembuh tetapi aku tak mahu menagih simpati krn pada aku simpati tanda lemah dan aku tak mahu dipandang lemah(even kita mmg insan yg lemah).

apabila org bertanya kenapa n bagaimana aku boleh pegang byk jwtn kt sekolah, aku tetap akan tersenyum juga. bukan tak mahu berkongsi tips tapi aku akn katakan semuanya berkenaan pengurusan masa.

apabila org bertanya kenapa laptop aku ade dua n tambah lak pc kt makmal siber semuanya tiga, aku masih akan tersenyum dan berkata itu semua utk kemudahan aku bekerja.laptop yg kecik tu utk kemudahan aku mobile ler...sedar diri takk mampu nk angkt bebanan berat giler...

apabila org bertanya aku tak homesick ke? hidup di perantauan jauh lak tu dr sedara-mara. aku pn senyum aje. aku katakan aku di sini utk kumpul harta. dah kaya nanti aku balikle walaupun tatau bile.

apabila org bertanya aku tak sunyi ke kt umah? aku masih juga tersenyum. aku katakan yg suamiku ade menjadi penglipurlara. MBO cinemas pun ade!!

apabila org bertanya nape kulit muka aku berseri2 aje.. aku jwabny.. alpha lipid le rahsianya!!! nak cuba beli le pd saya.

apabila org bertnya why all the time i look confident giler? aku jwb, itu akan wat org respect kite..

apabila org berkata kenapalah aku ni suka sgt berahsia.. aku katakan sukahati akule!! lagipun aku nk build trust pd org bukan senang2 je!!! susah giler!!!

0 komen terulung:

Post a Comment