Ikut AiTotYati

22.3.11

CERITA LAWAK GAMPANG

alkisah di suatu hari yang damai, di sebuah tempat menjamu selera.

pompuan: bagus diwujudkan skim Guru Cemerlang ni
lelaki: kenapa pulak?

pompuan: yelah, skim ni mengiktiraf golongan guru yang berkaki lebar berkaliber, yang memang nak meningkatkan nilai diri tanpa perlu menjadi pentadbir.
 lelaki: yeke?  macam tu aku tergolonglah sekali.

perempuan: eh apsal plak.
lelaki: aku memang dah lama NAIK GURU CEMERLANG NI.

perempuan: ko dilantik masa cuti ke? bila masa ko jadi guru cemerlang?
lelaki: aku tak kata aku jadi guru cemerlang tapi AKU SELALU 'NAIK' GURU CEMERLANG.


pembaca sekalian, faham tak?

21 comments:

  1. @Makbedbagus Makbed. cepat tangkap. ni yang Ai shuke ni

    :p

    ReplyDelete
  2. Salam singgah,

    blog yang menarik walaupun x paham lawak tu hehehe.. nice blog

    Zu
    http://www.zuwairiaiman.com

    ReplyDelete
  3. @bobhandburry

    tq singgah sini. nanti Ai terjah sana ye.

    hehehe ye ke tak paham tu?

    ReplyDelete
  4. agak kurang paham tapi lepas baca tag tu mcm paham jugak la...akakkakaka

    ReplyDelete
  5. @Just Call Me Bitt


    hihihihi. otak lelaki, sukar diduga.
    haish, yg dengar tahan je la telinga

    ReplyDelete
  6. sabor jeee lee cikgu lelaki nih.... :P

    ReplyDelete
  7. @syayassir
    tulah, mentang2 wife nyer Guru Cemerlang.

    haiya

    ReplyDelete
  8. Hah! masa akak dpt gred41 retu pun asben akak kena usik
    "untung la hang, 'naik' 41"

    Konghajo kan??? hahahahhaha

    ReplyDelete
  9. @PUANSTOBERI

    agak konghajo la gak kak. mcm takde lawak lain deme nk buat ye?

    ReplyDelete
  10. @Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman

    hihihi Dr, itulah lawak2 yg kena ditafsir sealamnye.
    huhuh

    ReplyDelete
  11. mula-mula tak faham, lepas tu baru faham.
    erm.. tak suka la cakap double meaning camtu.

    ReplyDelete