Ikut AiTotYati

16.10.09

5 x 5 = pening kepala

hari ini hari jumaat. hari ini sekolah saya cuti. sekolah saya cuti hingga hari isnin ---> baca dengan gaya murid darjah 1 ok. :P

pepagi aku dah online. tadi da tergolek kat atas katil lepas solat subuh. maklumlah hari keje biasa dah ke tempat keje tapi hr ni banyak keje nak wat tapi aku sedang menghayati percutian ini. ehehehe

aku hendak bercerita tentang pengalaman berpusing-pusing di hospital melaka semasa mencari parking pada hari rabu. aku ada fisioterapi jam 2pm. tapi aku dah minta izin keluar awal dari sekolah. so selepas balik ke rumah solat zohor tukar pakaian aku meneruskan niatku mencari perubatan. aku tiba di hospital melaka jam 1.45 petang.

maka bermulalah misi mencari lot parking. pada kebiasaannya hubby akan drop aku kat depan pintu unit fisioterapi tapi sebab hubby takde aku drive sendirilah. bukan sebab manja atau ape tapi sebab parking (cesss salahkan parking lak, kalu manje tu cakap jelah hahahahaha). aku rasa aku tawaf kawasan hospital tu dekat 10 kali. bayangkanlah... aku hanya dapat mem parking kan kereta aku jam 2.15pm. iye cik, selepas 30 minit mencari parking baru dapati. ada 2 panorama yang dapat aku lihat sewaktu aku sedang mencari parking.

fenomena yang pertama ialah:

1. ada anak orang cha ya nun alif kencing di pokok berhadapan unit kecemasan. iye budak tu berpakaian uniform sekolah rendah mencangkung menghadap jalan. kite kan cari parking haruslah slow sebab nak usha tempat kosong tapi aku ter usha 'tut tut tut ' dan air kencingnya pula. berdiri di sebelahnya ialah ibunya yang sedang mengusha. tu dah sah2 lah kan tak basuh. eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii pengotor betullah!!!!! lepas ni aku takkan nak duduk or berdiri dekat2 dengan pokok dah. aku syak itu adalah akibat tidak belajar sivik. ini bukan kes pertama aku jumpa. beberapa bulan lepas semasa di JJ melaka, sewaktu aku sedang menolak troli menuju ke kereta (iye aku sorangdiri masa tu hubby jadi juruletih lagi) seorang budak lelaki cha ya nun alif pun sedang membuang hadas kecil sambil diperhatikan oleh bapanya. eiiiiiiiiiiiiiiiiiii jijiklah jijik!!!! apa salahnya masuk ke dalam JJ kejap. bukannya JJ takde toilet!!! memang betullah kot kaum itu pengotor!!! yuck!!! tu sbb jika aku nampak baby cha ya nun alif walau comel manapun aku takkan suka nak sentuh sebab aku takut terkena hadas kecil atau besar yang mungkin tidak dibasuh tapi hanya dilap sahaja. wahhhhhh sangatlah diskriminasinya aku ni.

2. pemandangan kedua yang aku lihat ialah kereta atos yang kemek pada bahagian pintunya (tuan punya parking di bahu jalan). masa aku round kali ke2 kereta atos tu elok lagi. pusingan kali ke5 tu kulihat pintunya sudah kemek. mesti kes kereta2 lain nak lalu tapi tak muat. bayangkanlah kereta parking di kiri dan kanan bahu jalan. mau jalan tak sempit. waktu tu aku dah jumpa 1 parking space yang kosong tapi sebab side parking aku takmo amik. lagipun jauh sangat aku nak berjalan ke unit fisioterapi tu.

dan seperti yang aku jangka, ketibaaan aku yang lewat tu hampir mencetuskan pertanyaaan dari fisioterapist aku. setelah aku terangkn baru dia paham. sebenarnya dia saje je nak kenakan aku sebab selama ni aku datang awal. hehehehe. menurut kata kakitangan hospital, parking lot di wad apenntah (aku tak dengar jelas wad ape) telah ditutup untuk memberi lalaun bagi pembinaan parking bertingkat. tapi jika parking bertingkat itu siap kelak ia akan diuruskan oleh MBMB bermakna masuk kenalah bayar weh (betul kata jiran aku dulu, pembinaan dalam perancangan--> jiran aku tu adik datuk bandar maka haruslah dia tau kontrak segala kan? kontrak cleaning services kat melaka mall tu dia yg dapat --> kroni tak?) hahahahahahahahaha

0 komen terulung:

Post a Comment