Ikut AiTotYati

10.10.09

BIBIK KAMU BUKAN AKU

frasa tersebut menerangkan bahawa jika kamu ada bibik, itu bukan aku.

"weh ko cakap ape ni. tak paham le"

aaaaaaa jangnrisau. aku akan terangkan jap lagi. tapi selami dulu dialog 2 insan yang tidak bercinta ni.



kawan eka: eka, awak buat ape tu?
eka : tengah tulis kad raya, nak bagi bibik.

kawan eka: wah, baiknye eka dengan bibik.
eka : a'ah. kite ade 2 orang bibik.

kawan eka: wahhhhhhhhhhhhhhhh kayanye bapak eka. ada 2 orang bibik.
eka : eh, bibik tu makcik kite lah. bukan pembantu rumah.






hahahahaha masa anak buah aku( eka darjah 3) tu cerita hal ni pada aku macam nak meletup perut aku. yelah, family aku masih kuat mempertahankan panggilan bibik dan paman dalam keluarga. aku tau ada sesetengah sedara aku malu nak mengaku panggilan bibik tu. alahai tolonglah sedar asal usul tu ye.

dan bagi kamu di luar sana, bibik bukan panggilan utk pembantu rumah. bibik bermaksud wanita yang lebih muda dari mak/ayah kamu. bibik itu ialah kata ganti nama bagi makcik. hehehehe

2 comments:

  1. Salam

    sama la dengan saya. Saya ada buat entri pasal ni... http://irtiyah.blogspot.com/2009/08/bibik.html dan saya pun ada anak sedara nama ika. Hehehe

    ReplyDelete
  2. wslm. hehehehe kite ade persamaan. yelah memang kelakar. hihihi

    ReplyDelete