Ikut AiTotYati

12.9.09

TERIMA KASIH ABANG!!!!

semalam aku menjadi hos majlis berbuka puasa (takdelah ramai aku jemput 2 org je.. sahabat lama yg kini baru jumpa semula). jadi aku stat masak kul 3pm semalam. sedang aku memasak nasi jagung (menu: nasi jagung, ayam masak tomato & acar mayonis mentah, puding roti butterscotch utk pencuci mulut beserta buah honeydew & air roselle) hubby ku muncul di dapur (biasalah hubby jadi QC makanan).

"ayang nak abang tolong ape2 ke?"

"takde ape2. dah nak siap dah"


kemudian tanpa disuruh hubby start membasuh pinggan mangkuk yg ada dlam sinki dan melontarkan soalan yang pada pendapat aku berbaur lucah kot.


"kalau orang tanya dah 4 tahun kahwin ni, masa apa yang paling best?"


dalam otak aku dah pikir yg biru-biru je. aku yang malas nak melayan pun jawab pendek je,

"entahle. abang rasa bila?"


agak2 ape hubby ku jawab?





kamu fikir?




kamu fikir
?




kamu fikir
?





berikut merupakan jawapan hubby yang aku C&P dari blog beliau:

"time nie le dpt rasa masakan ayg yang best-best... hehe... time biasa jarang masak yg pelik2.. cth.. puding roti ( now become one of my favourite ), puding caramel, nasi jagung, rendang (org wat rendang time raya, wife aku msk rendang time posa, hehe), popia goreng, pizza n byk lagi... wife aku part masak kalo time tgh rajin pergh... masyuk beb... cume kdg2 tue aku x sampai hati jer nk mintak yg bukan2... kesian tgk dia penat.. balik sekolah dh pukul 3 lebey... so apa yg dia buat... aku makan jer... xder masalah nyer... ikan masin ngan sayur bening pun jadik beb... xda hal la... buat isteriku yg tercinta... terima kasih sayang... i love you...."

wah terharu aku. sebenarnya hubby aku ni bukan jenis romantik2 ni dan mmg berat mulutlah nak kasi puji-pujian begitu. dan juga terima kasih utk bunga yang diberi. ayang dah amik dah letak kat blog :D



4 comments:

  1. Salam

    wahhh kembang semangkuk la orang tu. hehehe

    memang gembira bila dihargai begitu. nampaknya makin rajin la yati memasak lepas ni hehehhe...

    ReplyDelete
  2. wslm irtiyah,

    heheheheh adele juga kembang sikit.

    memasak?
    masih ikut mood & kelapangan juga.
    ehehehehehehehe

    ReplyDelete
  3. so rabu ini buke pose kat restoran bear hill lagi eh hihiks

    ReplyDelete
  4. ayanli run,

    rabu ni on ye projek kita. jadi jangan tak jadi. ewah!!!

    ReplyDelete