Ikut AiTotYati

6.11.09

PERNAH TAK? nur kasih madness

pernah tak kamu tertidur selepas maghrib tak sedar ape?
dan kemudian kamu terjaga jam 11.05 malam kerana kamu lapar gile!!
sedangkan pada waktu siangnya kamu dah makan nasi sebanyak 3kali !!!
iaitu pada jam 9 pagi, 3 pm dan 7 pm?
pernah tak?
pernah tak?
pernah tak?

dan nasi yg kamu mkn pula bukan sebarangn iaitu 9 pagi nasi putih berlaukkan ikan keli plus sayur.
jam 2.45 petang mkn nasi beriyani lauk kambing & ayam sempena jamuan persaraan.
kemudian jam 7 mlm tu kamu mkn nasi yang digoreng oleh hubby kamu.

pernah tak?

itulah yang terjadi kepada aku pada hari ini. semasa melihat ulangan CSI miami jam 7mlm channel axn tadi dengan secara tidak sengaja aku telah terlelap di sofa. bila terjaga aku lihat jam menunjukkan ke angka 8.05malam. mujur aku cuti2 malaysia maka aku niat nak sambung tidur sementara menanti kelas yg belum bermula tapi oleh kerana system badan terus je shut down aka hibernate maka aku hanya terjaga semasa perutku mula berbunyi. pelik sungguh aku. nak kata tak makan, hari ni makan banyak. oh mungkin metabolisme badan meningkat kot.

jadi tadi jam 11.15 mlm selepas gagal utk cuba tidur semula maka aku gagahkan diri bangun utk menjadi tikus di tengah malam. hahahahahah. aku bangun dan buat nestum secawan. sambil minum aku on monitor pc yg memang dah tersedia on sbb hobi hubby yg suka nak download2 movie. so sedang aku nak buka emel tetiba ada pop up ballon di kanan pc bertulis:

"nur kasih ep 4 download completed"

"eh eh cantik menarik tertarik macam best aje layan" hati aku berkata-kata.

seterusnya tanpa berlengah aku terus klik pada ballon tu dan aku nampak syurga dunia. wahhhhhh heaven seyh!!!!

folder yg aku carik selama ini telah kelihatan. folder nur kasih. aku lihat di situ deretan nur kasih dari part 1 hingga part 22. wahhhhh ini semakin sayang hubby nih. hubby mmg ada cakap die download kan nur kasih cuma kualiti gambar tak berapa nak bagus. tapi takpelah eden tak kisah sebab yg penting aku nak tengok cerita tu dari awal. maka sekarang di sinilah aku jam 1.25pagi. menaip kisah ini sambil ditemani nur kasih episod 5. gile ape marathon!!

haaaa ape? camne aku buleh suka nak tengok nur kasih?

begini kisahnya....... hahahahahaha.. sebenarnya aku ade terbaca di review nur kasih blog iritiyah suatu ketika dulu. dan sekali skala bila aku tiada kelas hari jumaat aku akan tertukar channel tv3. tapi masa tu hati aku degil taknak tengok cerita melayu. sebab anggapan aku nur kasih pun macam tipikal malay drama yg aku biasa lihat. tapi semasa bulan puasa tv3 ada buat ulangan nur kasih setiap hari sabtu ahad jika tak silap bermula jam 5pg -6pg. dan start di situlah aku mula menyukai nur kasih. tambahan pula pengarahnya ialah si encik khabir batia pengarah sepi n cinta movie fevret aku. maka secara rasminya nur kasih menjadi drama melayu kesukaaan aku. walalalalalalalala. tetiba nak bagi anak nama nur amina aci tak? hihihihi

ok2 aku nak publish. now is 1:43am. wahhh mujur hari ini sudah jumaat. lagi 5jam aku nak gi sekolah pula. huwarghhhhh

updated on 3:09 pagi ~ aku marathon til episod 11. ok gtg now. lagi 4jam nak g keje.

5 comments:

  1. wah!
    aku nak copy yg itu jugak!
    jugak! jugak!

    ReplyDelete
  2. salam

    wah marathon. saya yang buat riview pun dah lama ketinggalan. download melalui web tv3?

    ReplyDelete
  3. nuril~ sila sila

    irtiyah~ hubby dload kat jiwang. hehehehe

    ReplyDelete
  4. weh.. aritu kawan aku dh kasi sinopsis citer dia sampai episod akhir..jadi kalo tertengok... aku tgk.. kalo idak aku dh tau kesudahan cerita..huhuhu

    ReplyDelete
  5. penah...dlm period..

    tido kul 5.00 ptg...adik kejut ..kuar dr bilik, tgk jam 7.30 ..igtkan pagi...siap ckp " xsekolah hari ni"

    then diorg pakat gelakkan..."magrib laa woiii"
    tp mmg hr tu sungguh penat..mlm tu, kul 9.00 malam, me bantai tido baliks...

    ReplyDelete