Ikut AiTotYati

18.5.10

TINDAKAN SETERUSNYA?

dunia tanpa sempadan ni ada positif negatifnya.

 lagi lagi sejak ada facebook.

hasrat di hati nak tutup akaun yg skema tu tapi nampaknya akan dibiarkan sahaja. nampaknya org2 yg dah diapprove di akaun santai akan didelete dan dibiarkan dalam akaun skema. alasan? saya perlukan ruang di mana tidak dikelilingi rakan sekerja mahupun orang orang yang saya kurang senangi.

selalu sakit mata dengan foto2 pelajar yg tanpa segan silu berlaga pipi.
ada lagi best bersama pasangan dalam swimming pool.

sebagai seorang guru, selain nasihat dan kaunseling apa lagi yang aku buleh buat kalau ibubapa mereka pun buat tak tahu?

boleh tak aku pun nak buat taktahu?

aku bukan taknak ambil tahu tapi nanti kata sibuk pula sbb ibu bapa pun selamba sahaja. aku sudah buat yang terdaya.

tindakan seterusnya?

6 comments:

  1. salam, sakit mata nampak bengkaknya. sakit hati sapa yang tau kalau kita sendiri tak cakap. Rasanya sakit hati ni lebih parah drpd sakit mata.
    memang banyak penyalahgunaan FB. Kadang2 mak2 orang pun buat perangai buruk. Ishh...

    salam kenal.

    ReplyDelete
  2. tulah kak, last2 saya rujukkan perkara ni kpd guru kaunseling.

    bak kata guru kaunseling, ini tanggungjawab kite. kite bukan nak menyibuk tapi mencegah lebih baik daripada mengubat.

    saya kasihan dengan remaja remaja yg tak sabar nak menjadi dewasa ni -_-

    ReplyDelete
  3. salam kenal.... selamat hari guru... saya sebagai ibu, mmg tak suka tengok gambar2 macam tu... nauzubillah

    ReplyDelete
  4. cikguyati,
    saya selalu berharap saya cukup tegas utk tegur aksi2 begitu..
    oh selemah2 iman adalah menegur melalui hati.. uhuks

    ReplyDelete
  5. mak su~ salam kenal juga ye :D

    nuril~ itulah, nak ditegur lebih2 kang kata menyibuk. tak tegur kang klu jadi kes lain kang institusi pendidikan juga yg disalahkan. ibarat diluah mati meka, ditelan mati bapak (style karam singh walia tau :P)

    ReplyDelete
  6. salam yati,
    tu lah kan...
    dulu, akaun FB saya campur semua.. tapi, tak add pelajar.
    bila dah ramai, dan bosan dengan dikelilingi rakan sekerja juga,
    saya buat satu akaun skema (bak kata yati.. hehe) untuk rakan2 sekolah dan pelajar sahaja. jarang buka lah yang tu... hehe

    ReplyDelete