Ikut AiTotYati

19.5.09

semalam hari ini kelmarin

kelmarin ahad aku sedg berusaha menyiapkan slide ppoint utk paparan hari guru. itu adlh tugas aku yg tetap n berpencen.hahahahahaha. btl2 siap kul 6pm tp itu aku tak sempat nk wat custon animationnye. carik gambo cikgu2 je dh setengah hari. mlmnye aku gagahkan jugak g sek sbb nk rehearsel. spt biasa hanya ade penyelaras n beberapa ketua ajk. yg lain sume mcm hampeh. tak dtg. ckp bukan main nk dtg. so slps progrm aku selesai aku pn pulg jam 10.30pm. blk umah mkn soluble n tido!!!!

semalam aku tiba di sek jam 7.27pagi. mmg lewat sgt tuh. aku msk dewan nk set up lcd n laptop. mujur fauzi dh standby situ. gerak hati suh aku cepat2 briefing die. bila aku kuar dewan aku tgk cikgu2 tu dh nk snap gambo. sampe hati btl tak tunggu aku!!!! mujur aku sempat menyelit. itupun aku ddk 3 dr tepi. sepatutnya aku tengah2 le sbb aku tinggi tp aku taknak kaco insan2 yg perasan tinggi tu aku pn dok jelah tepi.mujur blazer aku dh carry siap2, klu tak aku mesti kena lari ke kereta amik.

semalam sgtla happening kt sekolah!!! maklum jelah sambutan hari guru so sume cikgu pn tunjuk le skill menyanyi. asik menyanyi je. yg aku tak phm tu, pljr nk wat persembahan shuffle tak bagi. aku kesian kt student sbb depa dh practise. ade ke bos kata shuffle merosakkan budak2? pd pndpt akule kan, menyanyi tu lagi merosakkan pelajar. mcm konsert smlm. dgn jeritannya... dgn segala jerit pekik. mmg bising n tak sesuai langsung budaya tuh. aku bukanlah penentang hiburan tapi klu dh asik nyanyi lagu cinta n mendayu2 tu bukankah haram? cik puan sekalian bercakap psl halal haram bukan main, tapi kan dah sah2 perempuan menyanyi tu haram!!! tapi pelajar lelaki nk wat shuffle tak boleh? logik ke? mmg aku tak setuju masa bos kata tak boleh benarkan pelajar shuffle. huh!

smlm gak ade telematch. mujur cuaca tak begitu panas tp bolehle gak mnyebabkan kepala aku penin n tekak makin kering. aku gagahkan juga. perut aku mmg lapo gile masa jam menunjukkan 1pm. gile lama bilah majlis nk habis? tp mcm biasalah tugas aku lps majlis nk kena pastikan lcd projektor n laptop dipulangkn ke tpt asalnye. aku pun pulgkn n masa kt makmal siber mmg aku terpaksa lama kejap. sbbnye ade pelajar dh guna pc aku n die gunting segala cable tight tu utk amik speaker. hello student, punyelah byk speaker tp cikgunye gak nak diambikknye? bglah ruang utk cikgu ko yg takde tpt sendiri ni!! (ok bilik kami kena hold sbb bajet takde.. T_T)

semalam gaklah barulah kecoh satu dunia aku sudah ade 206. hallo dah sebulan 206 berada di sekolah korg tak perasan. iye mereka mmg tak perasan krn aku seorg guru yg sgt low profil tetapi nama kerap ade dlm senarai ajk krn keje aku pasti excellent! (hallo cik puan sekalian takknlah aku nk wat ucapan kt assembly kot?) mereka juga tidak perasan krn mereka mengatakan bhw aku ini seorg yg tidak bersosial dgn mereka- aku phm ayat tuh- tidak mkn n bergosip di kantin- weh cik puan sekalian tugas hakiki ialah mengjr n tugas2 sampingn ade byk- aku pasti tugas mengumpat or bergosip[ tiada dlm takwim) tmbhn lak skrg aku sdg sibuk berpuasa so kurglah mkn di kantin)- if tak pose pn aku pastikn mkn bfast-then waktu lain tiada kesempatan- pelikkan bagaiamana org yg kata tidak sempat menyudahkan kerja tetapi mereka ade masa utk lepak lama2 di kantin?- iye aku sgt pelik krn mereka juga pelik kenapa aku buleh membereskan keje tetapi tidak mkn dan bergosip di kantin?

so smlm kul 2.15pm tiba di rumah. lps solat kuar semula sbb ade appointment gigi. then g wat facial. tapi facial dlm keadaan hidung tersumbt tekak kering amatlah tak berapa nk best!!

so hari ni aku isytihar mc utk diri sendiri memandangkan tahap dengung telinga n darjah kepanasan bdn semakin bertambah seta kesumbatan rongga hidung semakin tinggi!!!! so selamatlah ye cik puan sekalian relief kelas aku (relief jaga exam je- so pd aku oklah-aku buleh menyembuhkan diri nih!!!)

0 komen terulung:

Post a Comment