lepas P&P aku bergegas ke opis. tak gegas pun mcm biasa jalan pengantin :D
spt yg aku plan telah dpt jumpa bos hr ni. lps diskusi bos suruh terus je amik brg. sampul surat 4oo keping n setem. tapi setem aku kena beli sendiri. dah amik duit dr peti tunai. setem kena bli kt pos opis 330 keping... iye 330 keping. aku kan cikgu multi tasking.... kenalah proaktif. oh tujuannye? nak pos surat pengaktifan sms sekolah. tau jelah pelajar2 ni. bagi surat tu pd mereka tp tak sampai nye pd penjaga. so aku cdgkn pd bos utk pos direct ke rumah mereka. bos setuju. so next week aku minta tlg studentlah utk isikan surat dlm envelope dan tampal setem. alamat pelajar maka kena pas pd guru kelas spy minta tlg pelajar tulis alamat mereka sendiri. hihihihihi. tapi guru jgn bagitahulah apa isi dlm sampul tu. if not ada pelajar yg sorok lak surat tu if dah tiba di umah mereka nanti.
ok berbalik cerita psl setem. aku decided nk ke PP AK je. aku masuk tekan number keluar 1231. aku tgk kt kaunter baru nombor 1210. gile lama nak tunggu. aku nk beli setem je. so aku tanya pd kaunter jelah. mana tau tetiba mereka takde stok, buang masa je aku wait lelama.
lps kerani kaunter tu kata ade maka aku pn nak carik port duduklah. aku nampak kerusi paling belakang dekat dgn dinding tu kosong. aku pn ddklah tepi seorg wanita. cantik menarik tertarik kau mmg tembam (nabil pinjam ayat heh). aku senyum pd org tu. die senyum pd ku jua. tiba tiba...
dia: nombor brp? (die senyum)
aku: 1231 (sambil balas senyum)
dia hulurkan kertas nombor gilirannya pada aku. tertera 1224. aku yg tak paham pun cakap,
" takpe, dah amik ni"
dia: takpe ambillah. kwn saya dah tlg saya tadi.
aku kan spesis yg suka terkedu.... so senyum, ambil kertas dan ucap terima kasih. perempuan itu terus berlalu (agak misteri bagi aku)
maka setelah menanti hampir 20minit turn aku pn tiba.
satu dua dua empat kaunter 1 (style bunyi kaunterlah :P)
aku kan jalan pengantin maka jalanlah aku macam pengantin. hihihihihi. dahle aku duduk hujung cni, kaunter hujung cna. kalaulah boleh aku berlari. kerani pos tu macam terkejut je bila aku sebut, "setem 30 sen 330 keping"
dia ulang, "330 keping ke 30 keping?"
aku senyum dan katakan, "330 keping cik"
hulur note rm100 dapat baki rm1 (yelah takkan dapat baki rm50 pula)
dia bagi aku 330 keping setem. aku kira kt tepi kaunter lepas tu aku fikir. ni nombor aku yg asal ni nak bagi sape ni? dan kemudian aku mula memandang ke arah penonton dlm tu (org2 lain dlm tulah).
aku mula senyum. aku terus menuju ke arah seorg wanita cina.
aku tanya, "nombor berapa?
dia jawab, "1245"
aku hulurkan kertas nombor aku sambil berkata, "ambillah"
dia terkedu tapi tangan mengambil kertas tu sambil berkata, "TQ ya"
aku senyum, "u r welcome" sambil berlalu keluar.
misteri tak?
soalan: kenapa aku pilih perempuan cina?
jawapan: sebab dia yg balas senyuman aku masa aku dok scanning kt kaunter tu. hihihihihihi. senyum itu sedekah. kan dah dapat nombor giliran yang lebih cepat gitu. jadi senyumlah senyumlah ahai cik mek molek :D
Ikut AiTotYati
Showing posts with label lagu senyum indah. Show all posts
Showing posts with label lagu senyum indah. Show all posts
8.1.10
10.10.09
SENYUM SAMPAI KE TELINGA
masa aku update ni jam laptop menunjukkan angka 5:17 am. oleh kerana sudah lama aku biarkan blog ini sepi, aku nak taip sedikit story. hajat di hati nak wat edisi raya tapi nak update cerita semalam dulu.
semalam jumaat jam 8.30am hubby call beritahu yg rakan2 sekerjanya nk dtg beraya lps solat jumaat. aku macam panik jap sbb bukan sorg dua tapi ramai. hubby lak tak cakap ramai tu berapa org cuma dia kata dalam 4-5 kereta. aku panik sebab:
1. takde bahan2 nk masak kt umah.
2. aku sorang je nk memasak segala tambahan lak malam tu kaki aku kejang (well sejak PID aku berulang makn kerap kejang kaki lagi2 if masa kt sekolah aku banyak berjalan).
tapi mujur hubby memberikan idea bernas spy aku masak je spaghetti n beliau berjanji akn menolong aku.
so jam 12.35pm aku tiba di rumah dan mula mengemaslah ape2 yg patut. then hubby call nk tanya aku wat tak puding roti butterscocth tu? resepi di sini ye. aku sebenarnya macam 50-50 nk wat tapi sbb hubby dah call maka aku pun buat. aku tak perlu risau tentang bahan2 nk masak macam bawang segala sbb aku mmg dah ready ade dlm peti gitu. so part kupas2 bwang ni tak perlu risau dah. cuma menanti brg2 hubby bli.
so sesambil aku wat puding roti tu cik nuril pn tiba di rumah. mmg kami cadang hr ni nk beraya sambil bergosip gitu di samping cik nuril serahkan borg utc. aisey tp lain lak jadinya sbb cik nuril tetiba telah bertukar bidang kerja. dia telah membantu aku memotong buah n sosej di samping melayan mulutku pot pet pot pet. kepada cik nuril, weh jangan serik dtg umah aku tau. nanti next week if jadi nk tgk Papadom ajak aku ye :D (aku belanja ye)
maka setelah siap masak maka tibalah rombongan yg dinanti2kan. kembang2 hidungku apabila mendapat pujian drpd kwn2 hubby. yg paling tak tahan tu, ada sorg tu tak perasan aku ddk dlm kelompok mereka. so kwn hubby aku ni cakap dgn kwnnya yg spaghetti aku sedap n nak wat macam yg aku wat. hihihihihi. maka bermulalah episod senyum sampai ke telinga. jadi mmg meriahlah rumahku petang semalam. aku rasa seronok sangat.
bila grup ni dah balik maka ada satu family ni dtglah beraya di rumahku. eh raya kan rumah kita sentiasa terbuka. isteri org itu bergelar u******. jadi aku anggap tentulah dia tidak laser spt insan2 biasa gitu (ini pendapat aku yer). sbb ape aku kata gitu, masa dia nk balik so tentulah saling bermaaf-maafan kan? tetiba u****** ni pegang perut aku sambil tanya,
"bila nak ada isi ni?"
aku macam sedikit tersentaklah sbb aku tahu anak dia ada 6 org (sume dibawa beraya sama). tapi dia tak berhak nak sentuh2 perut aku. tambahan pula ini baru pertama kali aku berjumpa dia. namun aku tak cepat melatah. aku jawab balik,
"U****** tolonglah doakan sekali. saya memang setiap kali lepas solat mohon. mana tahu doa u****** makbul."
tapi dia taknak mengalah. dia fire aku dengan ayat ni,
"eh, kita mmg keturunan banyak anak. memang semulajadi"
bila si U****** tu kata gitu, aku rasa macam dia nak kata keturunan kami mandulkah? yg aku faham macam dia cakap macam tu le (ke aku yg emo so dah salah faham?) oh ku balas lagi,
"samalah kita. saya pun dari keturunan banyak anak. adik beradik mak saya 10 orang. adik beradik saya 6 orang. adik beradik suami saya pula 5 orang. adik beradik mak suami saya pun 5 orang. tapi belum rezeki sayalah U******".
lega rasanya dapat membalas semula walaupun dalam nada gelak2 ketawa. aku nampak muka dia macam muka tak best. biarlah. sape suruh suka2 hati pegang perut aku!
Apabila semua tetamu sudah pulang maka hubby pn berkemas. bila aku usha toilet tetamu, ada pulak pampers. tu dari si u****** tu le. bukan jauh pun tong sampah dengan toilet tu. buleh lak dia letak pampers kat atas sinki toilet tu. klu letak kt lantai or atas baldi tu ampun lagi.
cukup2 mengumpat orang dah. nk g solat subuh.
semalam jumaat jam 8.30am hubby call beritahu yg rakan2 sekerjanya nk dtg beraya lps solat jumaat. aku macam panik jap sbb bukan sorg dua tapi ramai. hubby lak tak cakap ramai tu berapa org cuma dia kata dalam 4-5 kereta. aku panik sebab:
1. takde bahan2 nk masak kt umah.
2. aku sorang je nk memasak segala tambahan lak malam tu kaki aku kejang (well sejak PID aku berulang makn kerap kejang kaki lagi2 if masa kt sekolah aku banyak berjalan).
tapi mujur hubby memberikan idea bernas spy aku masak je spaghetti n beliau berjanji akn menolong aku.
so jam 12.35pm aku tiba di rumah dan mula mengemaslah ape2 yg patut. then hubby call nk tanya aku wat tak puding roti butterscocth tu? resepi di sini ye. aku sebenarnya macam 50-50 nk wat tapi sbb hubby dah call maka aku pun buat. aku tak perlu risau tentang bahan2 nk masak macam bawang segala sbb aku mmg dah ready ade dlm peti gitu. so part kupas2 bwang ni tak perlu risau dah. cuma menanti brg2 hubby bli.
so sesambil aku wat puding roti tu cik nuril pn tiba di rumah. mmg kami cadang hr ni nk beraya sambil bergosip gitu di samping cik nuril serahkan borg utc. aisey tp lain lak jadinya sbb cik nuril tetiba telah bertukar bidang kerja. dia telah membantu aku memotong buah n sosej di samping melayan mulutku pot pet pot pet. kepada cik nuril, weh jangan serik dtg umah aku tau. nanti next week if jadi nk tgk Papadom ajak aku ye :D (aku belanja ye)
maka setelah siap masak maka tibalah rombongan yg dinanti2kan. kembang2 hidungku apabila mendapat pujian drpd kwn2 hubby. yg paling tak tahan tu, ada sorg tu tak perasan aku ddk dlm kelompok mereka. so kwn hubby aku ni cakap dgn kwnnya yg spaghetti aku sedap n nak wat macam yg aku wat. hihihihihi. maka bermulalah episod senyum sampai ke telinga. jadi mmg meriahlah rumahku petang semalam. aku rasa seronok sangat.
bila grup ni dah balik maka ada satu family ni dtglah beraya di rumahku. eh raya kan rumah kita sentiasa terbuka. isteri org itu bergelar u******. jadi aku anggap tentulah dia tidak laser spt insan2 biasa gitu (ini pendapat aku yer). sbb ape aku kata gitu, masa dia nk balik so tentulah saling bermaaf-maafan kan? tetiba u****** ni pegang perut aku sambil tanya,
"bila nak ada isi ni?"
aku macam sedikit tersentaklah sbb aku tahu anak dia ada 6 org (sume dibawa beraya sama). tapi dia tak berhak nak sentuh2 perut aku. tambahan pula ini baru pertama kali aku berjumpa dia. namun aku tak cepat melatah. aku jawab balik,
"U****** tolonglah doakan sekali. saya memang setiap kali lepas solat mohon. mana tahu doa u****** makbul."
tapi dia taknak mengalah. dia fire aku dengan ayat ni,
"eh, kita mmg keturunan banyak anak. memang semulajadi"
bila si U****** tu kata gitu, aku rasa macam dia nak kata keturunan kami mandulkah? yg aku faham macam dia cakap macam tu le (ke aku yg emo so dah salah faham?) oh ku balas lagi,
"samalah kita. saya pun dari keturunan banyak anak. adik beradik mak saya 10 orang. adik beradik saya 6 orang. adik beradik suami saya pula 5 orang. adik beradik mak suami saya pun 5 orang. tapi belum rezeki sayalah U******".
lega rasanya dapat membalas semula walaupun dalam nada gelak2 ketawa. aku nampak muka dia macam muka tak best. biarlah. sape suruh suka2 hati pegang perut aku!
Apabila semua tetamu sudah pulang maka hubby pn berkemas. bila aku usha toilet tetamu, ada pulak pampers. tu dari si u****** tu le. bukan jauh pun tong sampah dengan toilet tu. buleh lak dia letak pampers kat atas sinki toilet tu. klu letak kt lantai or atas baldi tu ampun lagi.
cukup2 mengumpat orang dah. nk g solat subuh.
karangan oleh
aitotyati
5.6.09
SENYUM INDAH
AKU SANGAT SUKA LAGU INI.
SANGAT SUKA!!!!
aku terkenang dikau
dikaulah rindu
disapakan riang
tersentuh kalbu
membawa aku
semalam dulu
kita bertemu
aku denganmu
kau..senyum indah
tertarik jiwaku
buatku rasa rindu
kerana kutahu
yang kau
akan menjadi…milikku
mata bertemu mata
aku terpaku
siapa dirimu
seindah lagu
karangan oleh
aitotyati
Labels:
filem sepi,
lagu senyum indah,
lagu sepi,
lirik lagu senyum indah,
sepi
Subscribe to:
Posts (Atom)

