Ikut AiTotYati

Showing posts with label gossip. Show all posts
Showing posts with label gossip. Show all posts

9.8.10

MULUT... ADA INSURANS?

jam 11.15 pagi tadi Ai terima satu panggilan

mulut aku: assalamualaikum acik.
mulut orang: waalaikumsalam.

mulut aku: apa cerita acik? (dialog ni timbul sbb org ni akn kontek Ai kalau ada hal je)
mulut orang: ni ha nak bagitahu, rumah sipolan sipolan kenduri malam ni. nak menjemput KAMU PULAK TAKDE KAT RUMAH TADI. KAMI DATANG RUMAH KAMU PAGAR BERTUTUPPPPP AJE, KUNCI. TAK BANGUIN LAGI KE?

mulut Ai: laa acik ni. kan kami pergi kerja. memanglah pagar tutup. takde orang kat rumah. kan kereta kami oun dua-dua buah tu takde. lainlah acik and the geng tu,  24-7 bersidai kat pangkin je
mulut orang: ape-apelah. jangan tak datang malam ni.


itu perbualan ringkas Ai dengan orang taman Ai pagi tadi. entah ape-ape entah. selalu macam takde insurans je mulut tu. malas nak malukan dia. yelah tapi Ai syak dia dah 'kemalon' bak kata orang jawa. kemalon tu malu le sebab dia kata pintu pagar Ai berkunci. Ai kerja di sekolah maka wajiblah ke sekolah masa hari persekolahan. kan?

jadi sempena bulan Ramdhan ini marilah kita menjaga tuturkata dan tingkah laku kita. bukan ramadhan sahaja. sepanjang masa ye (^_^)
*gambar simpati dari en G*

28.12.09

KENAPA TAK BULEH CHECK IN SITU?

oleh kerana aku punya urusan seri paduka baginda selama 10hari, maka aku nak bagi 4 alasan kenapa kamu tak buleh stay di sebuah hotel yg terletak di jalan raja alang, kl. gi cepat google hotel itu.




hihihihi. dah tau? aku tak btau ye. korang yg carik... hihihihi




ok2 antara alasan kenapa kamu tidak digalakkan duduk di hotel 4 bintang itu:




1. PENYAMBUT TETAMU ITU TIDAK MESRA ALAM.
masa aku memula sampai aku terus g kaunter nak cek in. aku tercegat kat situ tanpa disapa oleh mereka. aku tengok takdelah bz sanagt budak hitam tu!!! so aku pun saylah good evening. i would like to cek in. i'm from ***. lalu budak hitam itu terus amik form dan letak depan muka aku tanpa mengucapkan ape2 atau menerangkan ape2. aku yg terkulat2 kenalah baca form itu dan fikirkan sendiri ape yg harus dibuat. huh tak mesra alam langsung!!!! aku jugaklah yg kena tanya bila masa dinner n katne. n tanya jugak ape makna 1625 itu. biasanya itu kan bermaksud bilik ko di level 16 room no 25. aku tahu tapi kan biasanya org kaunter akan maklumkan pd kite.



2. KETIADAAN AIR.
weh gile apekah takde air? sape pernah duduk hotel 4bintang tapi takde air angkat tangn? sape jugak yg pernah duduk hotel tapi kena mandi dengan cebuk@gayung angkat tanagn? haaa aku sorg je pernah kot9dengan kwn2 kami yg lain itu hari). bayangkan aku balik dr jumpa kwn n tiba2 bila nak mandi air takde. nak menjerit rasanya. air takde selama 4hari. aku terpaksa tumpang mandi tempat kwn. kwn2 aku yg takde kwn terpaksa mandi kt public toilet. tak ke haru tu?




3. SORRY MEM BUT WHAT IS GAYUNG @ CEBUK @ WATER DIPPER?
adakah aku duduk di AS? tak pernah plak aku request gayung kt mana2 hotel dan mereka taktahu makna perkataan itu. serius beb rasa mcm nak tergelak masa receptionist tu kata lagu tu? or maybe sbb die cha ya nun alif maka taktahu apa itu gayung@cebuk. yelah pasal mereka kan dok guna tissue paper shj. kenapa aku nak gayung@cebuk tu? masa air dah ada maka kami semua pakat2 tadah air dlm bath tub. takut krisis air lagi. jadi sbb malas nak bising2 so aku turuun je beli kat mydin. dan sebgi balasan kpd pihak hotel maka rumet aku yg ade emergency kes jam 3pagi telah guna cerek pihak hotel utk dijadikan gayung sbb dia nak flush jamban. wah apekah? hahahahaha





4. MASA KAMU MAKAN TETIBA ADA SQUIRREL PADAHAL ITU TIKUS BERLARI2 BWH MEJA KAMU!!!
haaa sape berani dgn cik Tikus? bayangkan kena angkat kaki masa having lunch. dahle hitam berbulu lebat. yg manager kat bhgn kitchen tu plak asyik cakap "oh it's just a squirrel"
kepala hotak die!!! itu bukan tupailah!!! itu tikus. tikus!!! rat!!! rat!!! faham? aku yg tengah mkn tetiba putus selera. ish sbb tu turun lagi 2kg kot. takut nak makan. hahahahahaha





5. KAMU TELAH PERGI BERJALAN-JALAN DGN SUAMI KAMU DAN KEMUDIAN BALIK KE HOTEL JAM 2.30PAGI NAMUN TAK BOLEH NAIK KE LEVEL 6 NAK PARKING KERETA DENGAN ALASAN PALANG PARKING HANYA DIBUKA JAM 5.30PAGI!!!!
ni lagi satu lagi gile!!!! tak boleh masuk parking hotel yg ada kat level 6 sbb pihak hotel tak mahu turunkan palang kereta tu!!!! bila aku g kaunter receptionist tanya, dia kata itu polisi hotel. jam 12 tengahmalam palang diturnkan. jam 5.30pagi baru buka semula. jadi aku nak parking kat mana? terpaksalah parking kat open parking kat belakang hotel tu!!!! masa tu tawakal kepada Allah ajelah 206 aku tuh. huhuhuhuhuhuh. alhamdulillah mujur takde ape2. takut gak sbb situ jalan chow kit yg ramai PATI lepak2 dgn muka ganaz n ko rasa macam kat indonesia@bangladesh tgh perati muka n mcm nak rampas handbeg gitu.




6. KO KELUAR JE DARI HOTEL TETIBA ADA MAKCIK TUA BAWA BIL HOSPITAL MIBTA SEDEKAH DARI KORANG N KORANG TAKUT MCM NAK KENA PUKAU.
yer... yg ni mujur aku takde ape2 tapi makcik tu ikut kami (aku n rumet) sampai kami keluarkan duit dr wallet. seram beb makcik tu. aku bagi jelah.




jadi... lu pikirlah sendiir nak ke duduk THE REGEN** HOTEL, KUALA LUMPUR?