Ikut AiTotYati

12.3.13

SUSU KAMBING ANUGERAH

dah hampir 2minggu pagi2 minum susu kambing anugerah ni. khasiat?
meh baca petikan dari harian metro ni


SUSU kambing adalah sebahagian sunnah Nabi. Dalam hadis diriwayatkan Abu Hurairah, Rasuluulah s.a.w bersabda, “Allah tidak mengutus seorang nabi kecuali dia itu seorang gembala kambing”.
Maka, sahabat bertanya “Adakah Tuan juga?” Jawab baginda “Ya, aku pernah menggembala kambing dan bertanggungjawab ke atas beberapa bahagian penduduk Mekah”. 
Dalam hadis lain yang disandarkan kepada Abu Said al-Khudri, Rasulullah s.a.w pernah bersabda, “Akan tiba suatu masa di mana kambing adalah sebaik-baik harta bagi orang Islam. Orang Islam akan memeliharanya di puncak-puncak bukit dan di lembah-lembah, hidup terpencil dari masyarakat demi memelihara agama daripada ditimpa bencana”. 

Susu Kambing Anugerah diperkenalkan untuk membolehkan pengguna menikmati manfaat nutrien semula jadi di dalam susu itu.

Susu itu diperkayakan dengan beberapa ramuan aktif yang terbukti secara saintifik. Paling istimewa, ia ditenagakan dengan bacaan 30 juzuk al-Quran serta doa-doa pilihan.

Susu Kambing Anugerah membantu mengurangkan masalah pernafasan seperti bronkitis, asma dan rheumatik. 

Ia membantu penghidap insomnia, demam kuning serta pembentukan tulang dan gigi yang sihat. 

Ia mempunyai kandungan protein lebih tinggi daripada susu lembu dan hampir menyamai susu ibu. Ia amat sesuai bagi mereka yang alah kepada susu lembu. 

Susu Kambing Anugerah lebih mudah dicerna, mengandungi kalsium untuk tumbesaran dan kekuatan tulang, potassium untuk mengimbangi tekanan darah dan fungsi jantung, serta kaya dengan riboflavin dan Vitamin B untuk pembakaran lemak badan serta menghasilkan tenaga dalam badan selain mengatasi kelesuan. 

Kombinasi 30 Juzuk al-Quran, khasiat organik susu kambing dan tujuh ekstrak penting untuk penawar dan kesihatan diri. 

Imam Muda, Ustaz Khairul Azhar Ghazali, berkata susu kambing boleh dicampurkan dengan pelbagai nutrien lain untuk kesihatan yang optimum. 

Beliau berkata, Susu Kambing Anugerah ini dibacakan dengan 30 juzuk al-Quran dan doa-doa pilihan membantu mengekalkan kesihatan. 

“Ia diperkaya dengan nutrien penting seperti ekstrak biji aprikot, ekstrak ginkgo biloba, ekstrak buah delima, ekstrak kismis, ekstrak gam arab dan ekstrak habbatus sauda. 

“Ekstrak Ginkgo Biloba sebagai ‘makanan’ untuk otak kerana ia berfungsi untuk meningkatkan pengaliran darah dan oksigen ke otak. 

“Ekstrak ini menajamkan fikiran, menguatkan daya ingatan dan mengatasi masalah lupa. Ekstrak kismis juga antara ramuan di dalam Susu Kambing Anugerah,” katanya. 

Ekstrak habbatus sauda yang mengandungi kalsium, zat besi dan potassium membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dan mengurangkan keradangan dan pembentukan sel-sel tumor. 

Ekstrak Gam Arab di dalam susu ini menstabilkan kontraksi usus kecil, mengurangkan masalah sembelit dan cirit-birit. 

“Malah, ekstrak delima mengandungi antioksidan serta nutrien lain seperti zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, magnesium, vitamin A dan Vitamin C. 

“Ekstrak biji aprikot pula mengandungi vitamin B17 yang membantu merawat dan mencegah kanser. 

“Kami juga menggunakan ekstrak kolagen, sebagai agen aktif untuk awet muda, mengurangkan geseran antara tulang sendi dan menajamkan penglihatan,” katanya. 

Katanya, sebagai umat Islam, kita harus yakin segala doa dan hajat akan dipenuhi dengan izin Allah. 

“Usah lupa mengiringi doa itu dengan usaha dan amalan yang gigih bagi memastikan doa kita dimakbulkan,” katanya. 

Hubungi Emi-Q, Tingkat 15, Bangunan Cahaya Suria, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur atau talian 03-2072 5555, 019-369 9998 atau laman web, www.anugerahquran.com dan Facebook Anugerah https://www.facebook.com/anugerahquran untuk maklumat lanjut.

Ai lupa pula nak snap gambarnya tapi dalam satu kotak ada 10 botol. bukan botol besar tapi botol kecik2 yg berisi serbuk susu kambing. bukan botol tapi boleh panggil tiub. tiub tu tu saiznya macam bekas yang kite isi jajan asam masin dulu2 tu. satu kotak tu harganya RM48 tapi Ai bli di Nadhira shop dapat less 15% gtu. eh ke 25% ek? lupa lah. hihiih

minumlah. sedapppppp (^_^)

4 comments:

  1. Bagus jgk produk anugerah ni kan...sy pakai pencuci muka anugerah...rasa berangin dan lembut je kulit...jerawat gerenti hilang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo ada juga produk lain? so far Ai minum air mineralnya dengan susu kambingnye je

      Delete
  2. baru je cuba minum, itu pun orang bagi masa melawat di PPUM

    ReplyDelete
  3. Dapatkan Produk keluaran ANUGERAH dengan harga PROMOSI...!!!

    Berminat boleh PM https://www.facebook.com/szhealthbeauty.szhb atau SMS @ WhatsApp 0133590835..

    Stokis bagi kawasan Kuala Lumpur dan Shah Alam...COD bg kawasan Kuala Lumpur, Shah Alam & Klang..bagi luar kawasan barang akan diposkan..harga istimewa akan diberikan...In shaa Allah...

    ReplyDelete