Ikut AiTotYati

11.12.09

MYSPY: movie review


last wednesday me and my hubby went to mbo melaka mall to watch myspy. errrrrrr sbb sains & math akan diajar semula dlm BM maka saya nak taip bm je buleh? because...

"i sound stupid if i speaks english"

itu one of the dialog yg dititipkan oleh tan sri (lakonan mamat khalid) . serius mmg tan sri tu sebut speaks bukan speak. hahahahahaha. agak2 perli siapakah?

memang kelakar gilelah cerita myspy ni. masa awal2 movie ni keluar,

"lakonlayar oleh Afdlin Shauki'

oh yeke? aku taktau pun sebenarnya. so sbb ia garapan afdlin shauki maka aku lebih teruja utk tengok!!! dari start cerita sampai habis pun aku asyik gelak aje. orang tua kata tak kering gusilah!!!! tapi movie ni rated PG13. pada aku baik 18SX je. sebab ape?

sebab banyak betul dialog lucah yg tersirat. hahahaha. banyak gak perli2 org. perli2 org politik pun ada kot. hahahahaha. sebenarnya semua terpulang pd penonton nak terima mcm mana. kdg2 pd aku benda tu biasa je tapi penonton2 lain gelak mm nak terburai perut. contoh scene aku gelak biasa tapi org lain gelak nak pecah perut:

1. masa HSBC (Harun Salim BaChik daaa) guna timun sbg pistol diacukan pd belakang si cantik jelita.

2. masa HSBC dok capai2 buah pisang dan nak bagi pada AC mizal.

dan banyak lagilah!!!

jadi silalah ke pawagam berdekatan ye utk menonton.

kalau anda nak baca review oleh amyikram boleh klik sini. review oleh my hubby klik sini ye.

p/s: masa start masuk panggung aku sakit kepala. aku sedar sakit kepala aku hilang bila dah habis movie. dasat gak penangannye nih. bak kata celcom, berbaloi-baloi! kelakar gile adlin aman ramli jadi sup adnan.. eh bukan sup tapi superitendan adnan. hehehehe (ac kata sup tu superman kah?)

4 comments:

  1. Salam
    Anda telah berjaya mempengaruhi saya dengan adengan ketawa2 itu. Macam dah lama tak ketawa?

    ReplyDelete
  2. pn bestari,
    tak berminat nk nonton skali lagi kah? hihihi

    ReplyDelete
  3. hye..just followed u :)

    .....

    Citer afdlin sauki kompem klako kaann :)

    ReplyDelete
  4. irtiyah~ marilah pergi tengok wayang. eheks :P

    nuril~ sebenarnya berminat mahu nonton lagi bu!! hihihihi

    ezzati~ thanks for following me. ya betul cite afdlin shauki bukan setakat kelakar tapi best. berbaloi-baloi... :)

    ReplyDelete