Ikut AiTotYati

5.1.11

ICT MENYUSAHKAN?

hari ni pendaftaran form 4.
iye baru je selesai. tapi takkan selesai selagi 2nd intake belum masuk.


al-kisah, selaku jawatankuasa pengambilan pelajar yang tetap dan berpencen ada pembaharuan yang telah dilakukan pd tahun ini iaitu semua borang-borang yang perlu diisi oleh pelajar perlu dimuat turun @ bahasa biasanya perlu didownload daripada portal sekolah.



kawan Ai selaku guru penyelaras bestari sekolah yang bangunkan portal ini telah uploadkan borang2 tersebut. dan tawaran kemasukan kepada pelajar telahpun dibuka serta mereka boleh cek online mulai tahun lepas. ye tahun lepas. sekarang bahagian teknik dan vokasional sudah maju. kemasukan tingkatan 4 dibuat awal. ai rasa lebih banyak kebaikan daripada keburukannya. sukatan boleh habis on-time dan kebarangkalian utk mereka pulang semula ke sekolah lama agak tipis. surat tawaran juga mereka harus cetak sendiri dan bawa sewaktu hari pendaftaran.


sudah ke laut. Ai nak cerita psl ICT ni.

al kisahnya, ada beberapa orang pelajar yang dengan sengaja konon terlupa nak print borang2 tersebut. dalam jangka masa sebulan takkanlah tak boleh nak print. lagipun pelajar yg mendapat tawaran di sini telah melalui proses temuduga di sekolah dan telah diberi taklimat apakah perkara yang harus dilakukan sekiranya mendapat  tawaran ke sekolah ini.


pelbagai alasan diberikan oleh pelajar ini. selaku guru kelas mereka yang menerima mereka sewaktu pendaftaran ai bagi je soalan ni:

"facebook ade?"

aik fb adelah pulak.
perkara yg babitkan masa depan tak retilah pulak!!!

10 comments:

  1. den nk koba... mereka tu separa buto IT. setuju tak??? mak ayah pun ade fb, hari2 main fb... takkan la nk donlod print borang tu pun xde masa...

    kitapun ade fb, ade blog, dn mcm2 yg lain, tp keje berezzzzz. nk salahkn sape tu???

    mujur la mood den ade baik sikit arini layan diorg print. klu tak mau kena duzzzzzzzzzzzzzzz sama dia.

    ReplyDelete
  2. kak za,

    tu namanya mengada2 malas nak cek ape yg kena buat. mmg sabar jelah dengar alasan2 mengarut tadi.

    pelajar yg bapanya kerja kampung pun reti nak pergi cyber cafe dan download borang2 tu. ada inisiatif nak setelkan2 perkara2 penting.

    ni anak2 yg manja mengada bagi alasan merepek2. takpe kasi can sbb 1st day.

    ReplyDelete
  3. kejap. umah yu kt mana yang...?

    bukit katil?




    .

    ReplyDelete
  4. tasekm,

    hahahahha atas bukit gak tapi bukan bukit katil.


    ngeeee

    ReplyDelete
  5. ye betul... den gorammm yo kek budak kuku panjang td tu, rasa mcm nk kerat jari dia. tk reti peraturan budak sekolah ke??? grrrrrrrrrrrrrr!!!

    ReplyDelete
  6. saja nak share, my adik rajin online kat lab skolah, online FB. hampeh kan

    ReplyDelete
  7. aku ingat dulu..masa nak masuk sekolah teknik..aku kirim kat Maizura borang tu.. abg dia g amikkan kat teknik teluk intan.. kalau dia tak belikan.. aku takder la g sekolah teknik.. skang dah senang dan mudah pun nak pemalas lagi.. meh aku lempang sorang2 tu..hahaha

    ReplyDelete
  8. GC,

    online fb boleh tapi pastikan perkara2 yg penting diselesaikan dulu

    (^_^)

    ReplyDelete
  9. lieya,

    tu lah. kemudahan dah ade depan mata pun stil malas. agaknya nak tunggu borang turun daripada langit le tu.

    ish

    ReplyDelete
  10. budak-budak sekarang memang macam tu(kecuali saya) kawan saya nak save dokumen dlm pen drive pon tak reti.TAPI KALAU FB BUKAN MAIN KAU!!!saya tak ada fb.blog jer;)

    ReplyDelete