Ikut AiTotYati

15.5.13

PERKHIDMATAN TABUNG HAJI BOLEH DILAKUKAN MELALUI KAUNTER BANK RAKYAT

sorry gambar gegar sbb mas ni Ai belum makan lagi. hihihihi

hai kawan-kawan.
dah makan? (relevan tak soalan Ai?)
hihihih

isnin yang lepas Ai ke bank rakyat. buat urusan tabung haji sikit. terserempak pula dengan kawan dalam bank rakyat ni, dia taktahu pula boleh buat urusan tabung haji di sini. jadi meh Ai share. Ai mmg dah lama buat urusan tabung haji di bank rakyat ayer keroh ni memandangkan cawangan tabung haji terdekat adalah di bandar kaaba sana nun. maleh nak p drive jauh2.

ok apakah perkhidmatan  tabung haji yang disediakan oleh bank rakyat?

1. pembukaan akaun baru tabung haji.
2. simpanan wang dan cek.
3. pengeluaran wang.
4. kemaskini buku akaun simpanan tabung haji --> yang ini wakil tak dibenarkan sbb Ai nak update buku akaun Jek tapi tak boleh walaupun Jek tu suami Ai.
5. pendaftaran haji --> sape2 yg belum daftar tu molek le daftar skrg :D
6. pindahan wang


 kalau nak keluarkan duit melalui ATM bank rakyat pun boleh tapi setiap transaksi dikenakan caj kalau tak silap RM1 atau 5posen camtu.

jadi, korang pernah tak buat urusan tabung haji di bank rakyat?

4 comments:

  1. I pernh buat kt bnk islam. Sama mcm kt bnk rakyat perkhidmatannya termasuk pengeluarn melalui ATM :-) tapi x bagus untuk i coz asik korek simpanan di tbg hj bila dh kering... Huhuhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaaa btl tu Nina, kt bank islam pun boleh buat. Ai dah terminate akaun bank islam dan buat2 taktahu wujudnya perkhidmatan pengeluaran duit di ATM sbb nak elak kes korek simpanan.

      Delete
  2. sye nk tnye.,kalo nk keluarkn duit gune kad bank rkyt tu kne kemaskini buku bank tabung haji dekt bank rakyat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu tak silap Ai sblm buat apa2 transaksi tu kena aktifkan dulu kt kaunter

      Delete